Theme editor

Allgemeine Diskussionen rund um das Thema Audio

Ja der Preis ist aber schön Premium
:Ähhh:

Joar nicht günstig. Ist aber von der Audioqualität her so mit das Beste was es gibt. Teuerer im Vergleich zum Vorgänger ist es auch nicht geworden. Ist heutzutage auch selten.
:Fresse:
Ich würde ja so gerne das haben aber ich weiß, dass ich als Amateur wahrscheinlich keinen Unterschied zwischen Sony Pulse 3D und diesen hier wahrnehmen würde ^

Ich würde ja so gerne das haben aber ich weiß, dass ich als Amateur wahrscheinlich keinen Unterschied zwischen Sony Pulse 3D und diesen hier wahrnehmen würde ^
Den Unterschied hört definitiv jeder. Wenn nicht würde ich einen Arzt aufsuchen.
:WEG:

Das Sony Pulse 3D klingt dagegen wie eine Blechdose. ^^

Den Unterschied hört definitiv jeder. Wenn nicht würde ich einen Arzt aufsuchen.
:WEG:

Das Sony Pulse 3D klingt dagegen wie eine Blechdose. ^^
Jaja das ist der typische Verkäufer Trick! Nehmen Sie diesen Staubsauger! Der hat den Hepa V12 Filter! Der zieht alles raus und ihre Lunge hat ein Volumen von 125% danach
:D

Luxsin X8. Mehr technische Details gibt's offiziell morgen (geleakte Specs im Spoiler)

https://luxsinaudio.com/products/x8

Luxsin X8

8 × CS43198 DAC

The X8 features eight Cirrus Logic CS43198 DAC chips in a true dual-mono parallel architecture, with four DACs operating in parallel per channel. Left and right channels are fully independent in power supply, circuit layout, and signal path, minimizing crosstalk and interference. The parallel analog outputs are precisely summed to reduce noise and improve dynamic range, signal-to-noise ratio, and low-level detail, resulting in stable imaging and clear spatial presentation. A dedicated high-speed data buffering and distribution circuit ensures all DACs operate within the same reference clock domain, maintaining precise synchronization and preventing timing mismatch.

DAC Dedicated Shielding

Each of the eight CS43198 DACs is equipped with a custom shielding cover, which isolates the DACs from digital circuitry and high-frequency interference while assisting heat dissipation and thermal balance. This design reduces noise and jitter, ensuring stable and consistent performance during long-term, high-resolution playback.

Digital Audio Core

The DigitalAudio Core in the X8 is a high-performance processing module deeply customizedby Luxsin and the first of its kind to be applied in a professional audio product. Built on a dual-core HiFi-5 DSP and ARM STAR architecture, with large on-chip SRAM and a DSP operating at over 500 MHz, it delivers the computational headroom required for complex real-time audio processing and advanced tuning algorithms. Its scalable design also enables edge-level AI audio processing, equipping the X8 with strong digital audio capabilities and long-term potential for continuous feature expansion.

The AI Era of PEQ

World's First AI Assisted EQ Tuning, a revolutionary way to personalize your music. The AI instantly tailors the overall sound profile or fine tunes specific details with a simple voice/text command, delivering effortless, precise results. Professional grade tuning is now accessible to all. Control it seamlessly through the mobile app or PC web UI, with full multilingual support, for a truly flexible and intelligent listening experience.

Variable Linear Power Supply

Adopts a fully separated linear power supply, with digital and analog circuits independently powered. This design isolates noise coupling and interference between circuits from the source, significantly enhancing sonic purity, background darkness, and laying a stable, clean power foundation for overall sound quality. The system integrates multiple voltage and current monitoring sensors for real-time power supervision. It also supports an adjustable dual analog voltage design (12V and 15V), further improving the flexibility and controllability of the power system.

Upgraded Output Power

The X8 employs a optimized headphone amplifier design using multiple OPA1612 op-amps and TPA6120A2 high-current drivers to independently drive each channel, delivering a powerful output of L+R ≥ 4800 mV + 4800 mV with extremely low distortion and high linearity. It effortlessly drives even the most demanding flagship headphones, offering strong dynamics, fast transients, and precise detail retrieval.

Impedance Detection

The upgraded headphone impedance detection system now covers all output interfaces (XLR4,4.4mm, and 6.35mm) enabling precise impedance auto-detection and automatic matching of the optimal gain setting.
Utilizing Luxsin’s proprietary bypass detection technology, the system operates completely isolated from the main audio path, guaranteeing absolutely no impact on sound purity. Users enjoy both accurate impedance matching with smart gain adjustment and uncompromised high‑fidelity audio quality.

Comprehensive DSP Functions

Luxsin Controller The X8 supports multiple flexible and convenient control methods, including mobile device apps (Android/iOS), computer web‑based control (Windows/macOS), and an optional IR remote (sold separately). The device firmware supports both local and online updates, ensuring continuous optimization and an ever‑evolving user experience.

Signature Exterior Design

The X8 continues Luxsin’s classic design language, featuring a 4.0‑inch 1080P (960×480) full‑color touchscreen that delivers sharp, detailed visuals and a smooth, intuitive user experience. Its front panel is tilted at a 15° ergonomic angle, enhancing visibility and ease of operation in daily use. Crafted from a solid CNC‑machined aluminum chassis, it offers both premium tactile feedback and exceptional thermal dissipation

Versatile Connections

The X8 is equipped with a range of digital audio input interfaces including USB‑B/C, Optical, Coaxial, and IIS, to accommodate various source devices. The IIS input supports up to eight custom configurations, ensuring compatibility with multi‑type digital sources from different brands. It also features 12V Trigger in/out terminals, enabling seamless integration into existing audio systems for smoother device synchronization and automated control, making the entire system easier and more efficient to operate.

Basic Parameters

Model: Luxsin X8
Dimensions: 236mm (L) × 236.8mm (W) × 64mm (H)
Weight: 2750g
Input Power: AC 100-120V/220-240V~50/60Hz
Display: 4' LCD (480*960)Touchscreen
Input / Output:
USB-A Input for local upgrade
USB- B/C Input - Support PCM 768kHz/32bit;DSD512(Native)
IIS Input - Support PCM 768kHz/32bit;DSD512(Native)
Coaxial / Optical Input - Support PCM 192kHz/24bit
Trigger In / Out
Standard 3.5mm Connector
XLR Output Audio Characteristics:

• SNR ≥129.5dB
  • THD+N <-121.8dB @unweighted
  • Crosstalk ≥133dB (1kHz@200kΩ)
  • Noise Floor <1.1uVrms
  • Output Level 4.2Vrms (1kHz@200kΩ)

RCA Output Audio Characteristics

• SNR ≥124.5dB
  • THD+N <-120dB @unweighted
  • Crosstalk ≥125dB (1kHz@100kΩ)
  • Noise Floor <1.3uVrms
  • Output Level 2.1Vrms (1kHz@100kΩ)

Performance and Parameters of Balanced Headphone Output(4.4mm/XLR4)

• High Gain L+R≥4840mW+4840mW(16Ω,THD+N<1%)
  • Output Impedance <1Ω
  • THD+N <-117dB(1kHz/0dB@32Ω)
  • SNR ≥123dB
  • Crosstalk ≥119dB (1kHz@32Ω)

Performance and Parameters of Unbalanced Headphone Output(6.35mm)

• High Gain L+R≥2900mW+2900mW(16Ω,THD+N<1%)
  • Output Impedance <1Ω
  • THD+N <-115dB(1kHz/0dB@32Ω)
  • SNR ≥121dB

Estimated price $699
Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Für weitere Informationen siehe die Seite Verwendung von Cookies.

Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Schön erklärt:

Um diese Inhalte anzuzeigen, benötigen wir die Zustimmung zum Setzen von Drittanbieter-Cookies.
Teil 2:

Mal ein kleines Update zum HEDD D1.

Bin nach wie vor sehr zufrieden. Aber nach 2 Monaten täglicher Nutzung hat er leider an mehreren Stellen immer mehr angefangen leicht zu knarzen/knacken. Hat man dann nicht nur beim aufsetzen gehört, sondern auch wenn man einfach nur den Kopf bewegt hat. Ähnlich wie die Kabelgeräusche wird auch das Knackgeräusch durch die Ohrmuscheln sehr verstärkt.

Verursacht wurde das Knacken durch die 3 Aufhängepunkte für die Kopfhörermuschel. Also kurz überlegt den Kopfhörer einzuschicken, aber da die Konstruktion auf eine einfache Reparatur ausgelegt ist, wollte ich es gerne selber fixen. HEDD Audio geschildert was mein Problem ist und ob es mit meinem DIY Ansatz anschließend Schwierigkeiten im Garantiefall gibt. Mir wurde ein Austausch oder eine Ersatzteillieferung angeboten. Außerdem hat man mir versichert das mein Vorhaben nicht die Garantie beeinflusst.

Um an die 3 betreffenden Stellen (pro Seite) zu kommen, benötigt man lediglich irgendetwas um die Sicherungsringe zu entfernen. Man könnte den Kopfhörer in 5 min komplett zerlegen und im Falle eines Defekts das betreffende Teil austauschen. Wirklich sehr schön konstruiert und sehr sehr einfach zu reparieren. Die besagten Stellen habe ich sehr dünn mit Krytox GPL-205G0 bestrichen. Eigentlich ein Fett für mechanische Tastaturschalter, aber ich denke es erfüllt seinen Zweck auch hier. Anschließend wieder zusammengebaut und alle Knackgeräusche sind verschwunden.

Mal schauen wie lange jetzt Ruhe ist. Schwer zu sagen ob das ein generelles Problem der Konstruktion ist oder nur ein Problem der ersten Charge. Vielleicht hat man dahingehend auch schon was optimiert. Der Support von HEDD Audio war sehr schnell und lösungsorientiert.

Nein.

Aber Montagsmodelle oder kleinere Probleme gibt es in jedem Preissegment. Entscheidend ist wie der Support darauf reagiert und der war in meinem Fall erstklassig.
Aber dann schicke es doch zurück? Bei dem Preismodell würde ich es so lange tauschen, bis ich wirklich 100% zufrieden bin! Bei meinem billo HS von Sony knarrt gar nix
:P

Aber dann schicke es doch zurück? Bei dem Preismodell würde ich es so lange tauschen, bis ich wirklich 100% zufrieden bin!
Knackt ja jetzt nichts mehr. Wenn es in 6 Wochen wieder anfängt, werde ich das auch machen. Auf den Kopfhörer gibt es 5 Jahre Garantie. Mache mir da keine Sorgen im Problemfall einen neuen zu bekommen.

Bei meinem billo HS von Sony knarrt gar nix
Wenn ich nicht selber ein Sony Pulse 3D hätte würde ich dir das fast glauben.
:P

Kann auch kleines Zwischenupdate zu meinem FiiO BTR15 und Air Link geben. Wird zusammen mit meinen Sennheiser HD 560S hauptsächlich genutzt. Klappt prima mit iPhone, Macbook/Mac Mini und den Android Tablets. Nutze vorwiegend LDAC Balance mit 660kbps. Beim Tab S9 Plus und Tab S11 Ultra geht es auch ohne Air Link. Die können sich per LDAC direkt verbinden. Von Haus aus wird Adaptive Bitrate genutzt aber über die Entwickleroption kann man auch 330, 660 und 990kbps fest einstellen bei Samsung.

Grundsätzlich profitieren da eher die Apple Geräte da dort ohne Air Link nur SBC und AAC möglich ist.

Air Link wird aber auch an der PS5 Pro erkannt und für die Audioübertragung nutzbar. Probier dann die Tage mal aptX Low Latency aus.

Zurück
Oben Unten